måndag 15 februari 2010

Har alltid gillat skolplanscher, de är fina att titta på och så är de ju lärorika också. Tänkte visa min första plansch som är inköpt från Ölands byggnadsvård De har flera fina och även gamla i originalskick.



Det är en riktig "fuling" längst ner...

Planschen har jag limmat upp på en bit kartong och den fick hänga i köket. Tyckte det passade bra. Vi har en sjö bara ca 300 meter från vårt hus så det fiskas en del abborre i den på sommaren. Då kan det vara bra att kika på planschen om man skulle få upp någon fisk som man inte känner igen....

Köksbilder som ni säkert har sett förut...

Linus "susar" gott i sin korg...



Hoppas ni har haft det bra i helgen. I går var vi på en utflykt till underbara Lustfyllt. Där åt vi gott fika och gick runt och njöt av miljön och tittade på alla fina saker. Några småsaker inhandlades som jag tänker visa senare. Det är verkligen ett mysigt utflyktsmål och lagom långt därifrån jag bor. De som inte har varit där ska absolut åka dit någon gång.

Denna vecka har barnen sportlov: Jag ska har tagit semester några dagar, så det blir väl att vara lite sportig då!


Kramar till er
Anna

27 kommentarer:

plingan sa...

Åh vilket härligt kök! Tror det är första gången jag kikar in här så nu måste jag titta runt och låta mig inspireras.
Ha ett skönt sportlov!

Vintage House sa...

God Morgon,
Härligt kök med en gammal spis underbart:)
planschen är underbar.
kram kram
sandra

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!!Vilket härligt kök ni har.Planchen var charmig.Ha en bra vecka när ni har sportlov.Varmkram Rita ♥

Marie sa...

Hej Anna!

Hoppas att allt är bra med er! Här är nu jag och maken äntligen friska från våra förkylningar, men istället har Vera fått hög feber och hosta. Bacillerna tycks aldrig ta slut, suck!

Vilken fin plansch du har köpt och hela erat kök är ju hur fint som helst. Så mysigt med den gamla spisen.

Ja, visst är Lustfyllt ett fantastiskt utflyktsmål. Vi har ju tur du och jag som inte har så långt dit!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Marie sa...

Hej igen!

Vi kan väl höras av imorgon angående onsdag. Man vet ju aldrig med barn och feber, ibland kan det ju vända snabbt.

Definitivt Lustfyllt ihop framöver, jättekul!

Kram Marie

Hanna sa...

Godmorgon!
Du har så fint i köket! Skolplanschen passade bra där!
En sån skulle nog min make gå med på att ha i köket med, haha!

Ja, frigolitäggen köpte jag på panduro. Limmade med decoupagelim, också panduro. Fast det funkar säkert med vanligt hobbylim! Jag tog decoupagelim bara för att det var det jag hade hemma :P Man tager det men haver...

Vad härligt med sportlov! Hoppas ni får finväder!

Ha d gott!
Kram Hanna

Millas hem sa...

Hejsan!

Så himla tilltalande bilder från köket! Älskar golvet som bryter till allt det ljusa och lilla söta Linus som ligger i sin korg...hur mysigt som helst!
Ja, jag har tänkt att åka till Lustfyllt en himla massa tankar har det blivit, men ingen tripp ännu! Till våren kanske....

Kramis

TUSEN VASER sa...

Nämen åh vilket fint hus och hem du har!!
Jag vill också ha ett sån´t men förstår att det ligger jobb bakom!!
Cinna

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! Så fin skolplansch- jag har själv ett par stycken och jag var tvungen att sätta upp den ena på ett nytt ställe och prova nu när jag gick in hos dig och kikade! ;) Så skoj med lustfyllt! Blev det ngt inköp? Tack för din kommentar om mitt brorsbarn- och ja jag är jättesugen.. ;) men det är väl smartast att gå klart skolan först..
Kram /Anna

House number 15 sa...

Du har så fint kök men det har jag väl sagt förrut;) De gamla planscherna är så vackra.
Kram C

fröken knopp sa...

Så fint Anna!!! O planchen va ju bara underbar!!!

Hoppas att du får en bra start på veckan!!

Kramar Elin

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint ni har i ert kök. Ha det så bra på ert lov. Vi har först V9
kram Agneta

Anneli sa...

Hejsan.

Helt underbart fint kök du har!
Allt går i stil.

Fiskplanschen var ju kul,den sista firren var inte söt...

Ha ett skönt sportlov,
Kram Anneli.

Snövita drömmar sa...

Vilket härligt kök ni har! Och nej, jag hade inte sett det förut då det är första gången jag tittar in här.

Ha det så fint!

Norregård sa...

Hej!!
Jag har ingen tur med de där planscherna!
Har bara hittat tråkiga motiv....
Skulle helst vilja ha den med fiskarna eller svamparna;o)
Har du varit på Lustfyllt oxå din lyckost!!!!!
Har varit där en gång, ska definitivt bli fler!

Ha så trevligt på lovet!
Kram Kram Malin

Vita Falkens Lantliv sa...

UNDERBART KÖK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir alldeles varm......
ha en skön ledighet kram Susanne

Lilla Lycksta sa...

Vilket underbart kök du har. Det kan man aldrig se sig mätt på. Ha en skön ledighet med barnen.
Kram Camilla

[ c o y o t e ] sa...

Å här var det fina fisken!! Vilket mysigt kök du har där! Bordet har jag ett likadant.. ; )

Ja, hoppas du haft en sportig och trevlig dag idag!

Kraam Mia

Marie Louise sa...

oj, vilket pampigt och härligt kök, stort och fint köksbord! Planscherna passar så fint in i ditt kök! Kram Marie..

Färjtorp sa...

Hej, kul att kika in här. Jag har inte sett ditt kök =) och det var underbart!!!!!! Så fint ni har det.
Härlig plansch oxå!

Kram Johanna

Änglarnas hus sa...

Jag har inte sett en helhetsbild på ditt kök förrut..men såå fint!..Och den lilla fisktavlan passade perfekt till miljön!

ha ett riktigt härligt, sportigt lov!!

Kram Sanne!!

Sköna o Gröna Ting sa...

Anna., du är bannimej inte så pjokig med kameran du heller, skitsnygga bilder med härligt ljus i!!!
Tack för din härliga hälsning, jag blir så glad när jag får dom:)

Du förresten.., kan man hyra in sig en natt eller två i ditt kök????
Kan mycket väl tänka att slafa i köksoffan där och bara ligga och beundra hur vackert rummet är:
Det är en fröjd för ögat Anna.....

Hopp i säng.., sussa gott!!!
Kram kram
Marianne

Dessie sa...

Stort och härligt kök har ni också! Och så söta lilla vovven som ser ut att ha det så skönt. Och varför skulle han inte njuta då han får bo så fint! =)
Önskar dig en skön vecka.
Kram Dessie

Jennyshemochharmoni sa...

vilket underbart fint kök ni har. Ser så mysigt ut med vovven som vilar där också :) Underbart att få besöka Lustfyllt! Skulle så gärna vilja åka dit jag med :) Ha en bra dag! Kram

fem barns mamma sa...

Vilka fina fiskar!! Roligt när det finns anknytning till sjön!

Jag somnade snabbt om, ingen fara, slapp ju ut i -15 iallafall! Och presenten var uppskattad, förstår om det tog en stund:-)

Kram Emma

Anette sa...

My God! Du har bara så underbart! Superduper fint kök!!
Kram Nettan

Eleonore sa...

Gud vilket undetbart kök, gillar verkligen den romantiska lantstilen :D

Related Posts with Thumbnails